Overslaan naar hoofdinhoud

EEN MOUNTAINBIKE IN ZIJN PUURSTE VORM

Grote wielen, geen excuses - dit is het toppunt van veelzijdigheid. Een uitgebalanceerde verhouding van veerweg, wielgrootte en rijgedrag maakt het een echte MTB voor modern mountainbiken. Of het nu in de ijle lucht van de Alpen is of op je eigen trail, of het nu gaat om gebouwde flow trails, uitdagende afdalingen of natuurlijke bergpaden - de Hightower is onze all-mountain all-star.

De sterke punten van de HIGHTOWER

  • Verbeterde tractie
  • Blijft actief tijdens het trappen op ruw, technisch terrein
  • Betere en soepelere respons, vooral aan het begin van de veerweg
  • Voorspelbare, consistente, progressieve ondersteuning van de achtervering

FAHRWERK
Het uiterlijk van de Hightower is radicaal veranderd. Maar het ging er niet om het ego van een ontwerper te bevredigen of om op te vallen, het ging er gewoon om de positie van de onderste schakel en schokdemper naar beneden en naar voren te verplaatsen om de anti-squat te verlagen voor een radicaal beter rijgevoel.

WAT IS ANTI-SQUAT?
Anti-Squat maakt de vering harder tijdens het trappen. Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat de ketting naar achteren trekt telkens als de vering wordt samengedrukt. Te weinig anti-squat en de vering schommelt bij het trappen. Te veel anti-squat en de vering is minder goed in staat om hobbels onder belasting te absorberen. We hebben hard gewerkt om het anti-quat effect op onze fietsen te verbeteren en de waarde ervan te verlagen. Het resultaat is meer tractie en meer rijplezier.

MILIMETER WERK
Het verplaatsen van een van de VPP™ draaipunten met een paar millimeter resulteert in significante veranderingen in de rijkwaliteit. De onderste VPP™ schakel is nu lager en verder naar voren geplaatst om de anti-squat te optimaliseren. Het resultaat is een soepele, vrij aanvoelende rit met veel tractie.

MEER TRAVEL DAN OOIT
150 mm veerweg achter, geoptimaliseerd door de vierde generatie VPP™, en een 160 mm vork geven de Hightower het karakter dat hij nodig heeft om te reageren op de nieuwste ontwikkelingen in kinematica. Dankzij de brede inzetbaarheid kun je jezelf al ver pushen voordat de fiets zijn grenzen bereikt.

STRAPAZABLE HARDWARE
De tuimelaars en assen garanderen een optimale werking voor vele jaren. De hele constructie is robuust, betrouwbaar en gemakkelijk te onderhouden. Bovendien profiteert de eerste eigenaar levenslang van gratis vervangende lagers.

GEBOUWD VOOR DUURZAME FIETSLEVEN
We gebruiken alleen afgedichte Enduro MAX lagers van de hoogste kwaliteit en zeer hoogwaardige schroeven en kleine onderdelen. De lagers zijn onderhoudsvriendelijk en gemakkelijk te controleren. Voor alle eerste eigenaars bieden we levenslang gratis achterlagers aan.

GLOVEBOX
Pak wat je nodig hebt onder de stevige klep in je onderbuis. De fiets wordt standaard geleverd met een "Tool Wallet" en "Tube Purse". Zo heb je alles snel bij de hand.


Deze fiets wordt (bijna) volledig afgemonteerd geleverd. Je hoeft alleen het stuur recht te zetten en de pedalen te bevestigen.

Frame Koolstof C
Materiaal Carbon
Geslacht Unisex
Gewicht ca. 15,21 kg
Vork FOX 36 Float Performance, Grip, 160mm
Demper FOX Float X Performance, 230x57,5
Verplaatsingsgroep fabrikant Sram
Versnellingspook SRAM GX Eagle, 12spd
Achterderailleur SRAM GX Eagle, 12spd
Aantal versnellingen 1 x 12
Zwengel SRAM GX Eagle 148 DUB 32t
Cassette SRAM XG1275 Eagle, 12spd, 10-50t
Pedalen meegeleverd nein
Velgen Raceface AR30 29
Naven achter: DT Swiss 370, 12x148, XD, 6-bolt, 36t, 28h, voor: DT Swiss 370, 12x110, 6-bolt, 28h
Wielmaat 29 Zoll
Banden achter: Maxxis Minion DHR II 29"x2.4"WT, 3C MaxxTerra, EXO+, voor: Maxxis Minion DHF 29"x2.5"WT, 3C MaxxGrip, EXO
Remmen SRAM DB8 Stealth
Stuur OneUp Aluminium Staaf, 35 mm Rise, 800 mm
Zadelpen OneUp Dropper Post, 31,6
Zadel SDG Bel-Air V3, Lux-Legering
Stam OneUp Stuurpen, 42mm -of- Burgtec Enduro Stuurpen, 42mm

0 van 0 Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling van 0 van 5 sterren

Geef een beoordeling!

Deel je ervaring met het product met andere klanten.


Informatie over de fabrikant (informatieverplichtingen onder de GPSR-productveiligheidsverordening)
Pon.Bike Prestaties GmbH
Hoofdstraat 17 & 19
55120 Mainz, Duitsland
+49 (0) 6131 4886 301
info@ponbikeperformance.com

Belangrijke veiligheidsinformatie

Het meest uitgebreide overzicht van relevante veiligheidsinformatie en waarschuwingen is te vinden op in onze gebruikershandleiding voor fietsen. Ga naar de volgende link om de volledige handleiding op te bekijken: Handleiding

Hieronder hebben we een aantal belangrijke punten voor je op een rijtje gezet. Houd er rekening mee dat deze lijst niet volledig is en we de volledigheid ervan niet kunnen garanderen

1. Montage en gebruik: Zorg ervoor dat alle onderdelen van de fiets volledig zijn gemonteerd volgens de gebruiksaanwijzing. Gebruik de fiets alleen als alle bouten/moeren met het voorgeschreven aanhaalmoment zijn aangedraaid. Lees de gebruikershandleiding en alle aanvullende documentatie zorgvuldig voordat je de fiets voor het eerst gebruikt

2. Toegestane belasting: Overschrijd de totaal toegestane belasting van de fiets niet, omdat dit kan leiden tot breuk of uitval van belangrijke veiligheidsonderdelen . Het remsysteem is alleen ontworpen voor de toegestane totale belasting

3. Wetten en voorschriften: Houd je aan alle lokale en nationale fietswetten en voorschriften. Deze omvatten licenties, helmvereisten, kinderzitjes, fietsverkeerswetten en regels voor verlichting en reflectoren

4. Fietsregistratie: Je moet je fiets registreren om aanspraak te kunnen maken op garantie . Bewaar de gebruikershandleiding voor toekomstig gebruik en raadpleeg je vakhandelaar als je vragen hebt over montage en onderhoud

5. Wijzigingen en aanpassingen: Wijzigingen aan de onderdelen van je fiets kunnen de veiligheid in gevaar brengen en de garantie ongeldig maken. Niet alle onderdelen of accessoires zijn getest op compatibiliteit en veiligheid. Raadpleeg je vakhandelaar voordat je wijzigingen aanbrengt aan de fiets

6. Chassis en ophanging: Onjuiste afstelling van de ophanging kan leiden tot storingen en het risico op controleverlies en ongelukken vergroten. Controleer de ophanging regelmatig op zichtbare schade en laat eventuele lekkages of beschadigingen onmiddellijk door uw vakhandelaar repareren

7. Wielveiligheid: Rijd niet met een verkeerd bevestigd wiel of as. Hierdoor kan het wiel verschuiven of losraken van de fiets en een ongeval veroorzaken . Raadpleeg de instructies van de asfabrikant voor correcte installatie

8. Remhendel en zadelafstellingen: Zorg ervoor dat je de remhendels kunt bereiken wanneer je handen stevig op het stuur zitten. Een rem die niet bereikbaar is kan leiden tot verlies van controle en een ongeval

9. Schijfremmen: Raak schijfremmen en rotors niet onmiddellijk aan na gebruik, omdat ze erg heet worden en brandwonden kunnen veroorzaken. Laat ze volledig afkoelen voordat je ze aanraakt

10. Stuur en balhoofdbuis: Veranderingen aan de stuurhoogte mogen alleen worden uitgevoerd door een dealer. Onjuiste montage kan de vorkbalhoofdbuis beschadigen en een ongeluk veroorzaken. Verwijder geen afstandsringen van de stuurkolom van de vork

11. Rotormaten: Houd rekening met de beperkingen van de rotormaat van de vorkfabrikant. Een grotere rotor dan aanbevolen kan de vork, het frame of andere onderdelen beschadigen en een ongeluk veroorzaken

12. Stuurgrepen en pluggen: Gebruik stuurpluggen om de uiteinden van het stuur af te dekken . Onbedekte stuuruiteinden kunnen letsel veroorzaken bij een ongeluk

13. Zadelhoogte-instelling: Een onjuiste zadelhoogte-instelling kan leiden tot vallen, verwondingen en/of de dood. Wij raden aan alle montage- en afstelwerkzaamheden door een gespecialiseerde dealer te laten uitvoeren

14. Zadelklembouten: Als de zadelklembout niet wordt vastgedraaid volgens de aanbevelingen van de fabrikant van de zadelpen, kan de zadelbuis beschadigd raken en een ongeval veroorzaken

15. Zadelafstelling: Een onjuist afgesteld of slecht zittend zadel kan leiden tot letsel aan weke delen, zenuwen en bloedvaten. Symptomen zijn pijn, tintelingen, gevoelloosheid of pijn

16. Luchtslangen bij benzinestations: Gebruik geen luchtslangen bij tankstations om banden op te pompen. Deze luchtslangen kunnen onnauwkeurige drukwaarden hebben en de banden te snel oppompen, wat kan leiden tot schade of klapbanden

17. Bandenspeling: Bij voorvorken moet er minstens 6 mm bandenspeling zijn als de lucht volledig uit de vork is en volledig is samengedrukt. Meet rond de randen van de opgepompte band en de vorkkroon, de vorkpoot en de balhoofdbuis

18. Bagagedragers en aanhangers: Het gebruik van bagagedragers of aanhangers kan nadelige gevolgen hebben voor het stuurgedrag, de vering en andere onderdelen en kan de remafstand vergroten. Overbelast de fiets niet en zorg ervoor dat onderdelen van bagage en dragers de verlichting of reflectoren niet bedekken en niet in contact komen met bewegende onderdelen

19. Onderhoudsintervallen: Neem de onderhoudsintervallen in acht. Deze dienen als richtlijn voor normaal gebruik en kunnen variëren afhankelijk van de omstandigheden. Zorg ervoor dat de fiets wordt onderhouden volgens onze specificaties en dat alle onderhoudswerkzaamheden worden gedocumenteerd. Onderdelen kunnen defect raken als slijtage en schade niet op tijd worden vastgesteld. Raadpleeg bij een aanrijding of ongeval onmiddellijk uw dealer voor inspectie. Zorg voor regelmatig onderhoud, frequente inspecties en vervanging van onderdelen indien nodig .

bijpassende accessoires

Gemiddelde beoordeling van 5 van 5 sterren

Omgekeerde platformpedalen Escape
€ 95,90
 

geschikte kleding

Advies & service:
Online en ter plaatse
betaal veilig &
flexibel
beste prijs-
prestatieverhouding